tirsdag den 16. december 2014

Dét gør undervisningen motiverende

Danmarks Evalueringsinstitut har skrevet en rapport omkring den motiverende undervisning i folkeskolens mellemtrin.

Lærere med en god undervisningspraksis gør især tre ting: De investerer i det gode læringsmiljø, de er ambitiøse på elevernes vegne, og de søger feedback fra eleverne, så de løbende kan justere deres praksis. Det viser en ny undersøgelse fra EVA, som giver konkrete eksempler på, hvad lærere gør i det daglige for at skabe en undervisning og et læringsmiljø, der motiverer eleverne. I undersøgelsen har EVA fulgt 12 lærere, 7 dansklærere og 5 matematiklærer, der på hver deres måde gennemfører god undervisning.


Læs her, hvad de gør, og få konkrete eksempler fra undersøgelsen.
http://www.eva.dk/e-magasinet-evaluering/2014/evaluering-jul-2014-1/det-gor-undervisningen-motiverende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar